söndag, juli 18, 2010

Allmänt söndagshäng

Tog ett varv i Hagaparken och satte handen i en brännässla. Hur länge sen var inte det! Kom plötsligt ihåg mammas nässelsoppa (horrible, horrible) och barndomens alla nässelutslag och brännmanetsolyckor. Kom hem, gjorde kaffe, blev överlycklig för en halvrutten banan. Sötsuget mon dieu, I hate you. Nu sitter jag i soffan med fötterna på vårt nya stenbord och kollar på en dokumentär om den samtida konstens uppgång och fall. Damien Hirst. Om jag hade 100 miljoner dollar skulle jag iaf inte köpa en diamantdödskalle, det är säkert. Jag hade köpt ett eget land (Gamla Stan känns lagom), planterat ett gäng träd och börjat odla bananer. Bjudit in alla mina vänner och haft rooftopparty på slottet. Gjort om det till studentbostäder, hahaha. Helt seriöst, Vicky har tagit en del tveksamma beslut på sistone. De hade ju slottet, var hon tvungen att annektera hela jävla Haga också? Och måste hon hålla pappa i handen där i gången? Inte för att jag gillar monarkin så där särdeles men vi kunde ju begränsa skadorna till redan befintliga kan man tycka.

Nu: vattna lite blommor borta hos Senorita och sen möta upp Mo för en kopp kaffe till.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida