onsdag, januari 13, 2010

Jag tittar på teve

Det finns inte överdrivet mycket att göra när man är sjuk. Jag har haft kräksjuka de luxe sen i lördags natt. Nu har jag precis ätit en och en halv rostmacka som jag, halleluja!, verkar få behålla. Min mage har börjat bukta inåt. Jag kan typ inte så upp längre stunder för då blir jag yr i skallen och jag är nog egentligen hungrig men mår fortfarande svagt illa. Alltså ligger jag i soffan och kollar på tv och försöker hålla mig lugn, vilket är svårt med tv-tablån from hell. Det finns knappt ett uthärdligt program dagtid och inte kvällstid heller för den delen. På morgonen är det tv-shopsreklam för dammsugare och ångstrykjärn där bara överentusiastiska kvinnor berättar om hur de med sina nya plastprodukter funnit lyckan, runt lunch är det mäklarserier om hur medelålders brittiska par med horribel och oförståelig inredningssmak letar hus i Karibien och på eftermiddagarna är det töntiga sitcoms som i princip alla featurar en fet, puckad äkta man och en smal, välskött fru. Vill dö, det är så vidrigt hela skiten. Ska ge den sista rostbrödmackan ett försök nu.

9 kommentarer:

Anonymous Julia sa...

Å, stackars.

1/13/2010 1:18 em  
Blogger Christina sa...

känner mig lite synd om faktiskt. men nu verkar det iaf vara på rätt väg, yay.

1/13/2010 1:25 em  
Anonymous moisthlm sa...

Du skulle ha kollat på Gud hjälpe Island klockan 12.35, det var bra. Nu är det dubbelavsnitt av Seinfeld på åttan, och om en stund guilty pleasure i form av Top Model på trean, följt av utmärkta Top Chef (kanske inte bästa valet när man är magsjuk, dock).

/Mo a.k.a Drottningen av skräp-tv

1/13/2010 3:50 em  
Blogger Christina sa...

seinfeld -check. top model -check. top chef står faktiskt på i bakgrunden nu men jag måste ta mig till en butik och handla nåt man kan äta. eh, jag menar dricka. typ flytande bakteriekultur av nåt slag.

/chris -queen of barf

1/13/2010 5:25 em  
Blogger eff sa...

Meh, data + torrents + SVT Play är medicinen. Du har i alla fall kontakter med tillgång till torrent-invites, ehrm.

Man kan sköta alla dessa i horisontalläge. Jag ser det som ett gott skäl att införskaffa HTPC om inget annat. Väl?

Krya på dig. Kram får du när du är smittfri.

1/13/2010 6:15 em  
Blogger kai sa...

Ajaj, dagtids-TV är inte att förbättra sjukdom med. Skönt att det verkar gå över. Säg till om man ska skicka en bok på posten eller nåt. (En smal, så att den inte blir kvar för uthämtning i nån kiosk nånstans.)

1/13/2010 8:47 em  
Anonymous christina sa...

ni är så rara. fram till idag har jag mått så jäkla illa att jag inte velat läsa alls, men jag är försedd med litteratur här hemma annars.

gulle er!

1/13/2010 9:09 em  
Anonymous Ior sa...

Usch! Är den här nu igen, den förhatliga kräksjukan, eller hade du käkat nåt olämpligt? Vi som är så smala klarar inte av sånt där, jag var konvalescent i en vecka när jag hade kräksjukan förra året.

1/14/2010 8:07 em  
Blogger Christina sa...

ior, DET VAT SHANTI! asså jag vet ju vad du tycker om det stället eftersom en fågel viskat i mitt öra. nu hatar jag dem också. låtom oss hata dem tillsammans och sprida budskapet.

1/15/2010 9:28 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida