söndag, januari 03, 2010

Blues on a sunday

Livet, liiivet, jag har inget att leva för. Söndag. Imorgon börjar skolan. Jobbet. Ni fattar. Det fanns bara polyestertråd på Konsum, ingen bomull. Byxorna är för stora, jag har köpstopp, deprimerad. Jag går omkring i vardagsrummet och släpar armarna i marken, som en gorilla. Ingenting är kul, imorgon är det slut på lovet och läraren kommer att slå oss med linjalen igen. Jag kanske bara ska hoppa från balkongen. Vi kommer aaaldrig att hitta en större lägenhet som vi har råd med. Det finns bara äcklig mat i kylen. Och bara sport på tv. Sniff. Yl. Ingenting är värt. Det enda jag har i mitt liv nu är kaffe. Jag ska brygga mig en kopp och skynda mig att dricka upp den innan tårsaltet fördärvar smaken på den också. Buhuhuhu. Hold me.

4 kommentarer:

Anonymous e sa...

Jag tycker det låter som du har det ganska bra. För stora byxor (när hände det här senast??), sport på TV (snart är det längdåkning, det du!), kaffe i bryggaren (mmmm).

Okej då, jag skickar väl en kram. En stor, som räcker ända över första dagen på kontoret.

1/03/2010 1:27 em  
Blogger Chris sa...

tack ;o)

1/03/2010 2:11 em  
Blogger eff sa...

imorgon får man vara ledig lite igen ju!

1/05/2010 6:59 em  
Anonymous Julia sa...

Uhm. Bulle och kaffe någon dag kanske?

1/07/2010 11:41 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida