onsdag, november 18, 2009

Tröttheten mon amis

Jag är vansinnigt trött. Halsen kittlar, ryggen värker, det luktar selleri. Av alla saker som växer, selleri. Hemvallad av Ericssonryggsäcksströmmen genom kommersparadiset (köp nåt, köp nåt!), knäckt under tyngden av en tunn japansk roman och till doften av den enda grönsak jag finner vidrig sitter jag vid bordet nu och spjälar upp ögonen med toner av The Tiny. Idag har jag 1) pratat hardware abstraction layer med några av min favoritkollegor, 2) byggt en simulator och fått gdb att lira och 3) fallit tillbaks i gamla mönster genom att skicka en förtäckt sms-påminnelse till fd partner för att se till att morgondagens konsert (Monsters of Folk, ni går väl?) inte glöms bort. Fyyyy, dålig feminist. Sen ställde jag mig i ett hörn på trikken och skämdes. Nåväl, om en skulle svälja lite soppa utan att låta den nudda tungan nu kanske? Gapa och svälj.

5 kommentarer:

Blogger eff sa...

Ericssonryggsäcken, den vit/blå/orange, eventuellt det fulaste som någonsin sytts av nylon.

HAL, jag gillar att du nördar loss hörrö, väldigt mycket.

Själv har jag inom loppet av fyra dagar köpt både en iFån och en Androidlur, detta är någon slags temporär psykisk åkomma, men jag köper ju aldrig nåt i vanliga fall, kanske en strumpa eller två. *intalar sig själv*

11/18/2009 7:05 em  
Blogger Christina sa...

who are you calling nerd, NERD!!! mohahahaha. annars rå, både iphone och andoirdlur? vilken blev det? jag ska försöka lära mig nåt om linux/android hade jag tänkt. får se vad det blir av det.

11/18/2009 8:48 em  
Blogger eff sa...

HTC Hero, den får Android 2.0 i december eller nåt är det sagt. Riktigt trevlig faktiskt, även om det omedelbara intrycket av iPhönen är att den är mycket mer välpolerad. Känns mer solid. Kanske inte så förvånande. Det verkar som Motorolas Droid är bra också (ska ha ohemult bra skärm) så läge att vänta på den kanske om du ska köpa.

Men Androids SDK och utvecklingsmiljö är bra, ordentlig Eclipseintegration (men emulatorn är slöstartad även på en 3GHz dual core med 4GB RAM). Är inte så himla van vid Xcode dock, så det kanske funkar bra också när man kommer in i't.

11/18/2009 9:02 em  
Anonymous Anonym sa...

Fooka på rätt grejer bara! Det är ju count down nu tills ni far!! Krya på dig! /i

11/19/2009 8:29 fm  
Blogger Christina sa...

eff, xcode är rätt trevligt tycker jag, och så gillar jag interface builder. är heller inte förvånad över iphonens mer polerade finish, men den kan bara köra en app åt gången va?

i, japps! fokar =)

11/19/2009 9:53 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida