tisdag, juli 07, 2009

Fler saker än Östersjön lider av övergödning

Hej

Jag vill komma på ett gränsvärdesbevis. Min hjärna har mossat ihop sig. Jag stal flera minuter dyrbar arbetstid efter lunch för att skriva n-indexerade x på ett rutigt litet papper för att se vad som händer om man låter n gå mot oändligheten. Well, det hände ingenting skulle man kunna säga, ity skallen har grott igen. Så sent om i höstas räknade jag heaviside och faltade funktioner så det stod härliga till och kände att matematiken, det har jag iaf koll på. Nu känns det plötsligt som om jag inte kan nånting alls längre. Jag saknar mina siffor! Data, bah. DATA. Min hjärna har växt igen som ett kärr på sensommarn.

Eh men annars rå. Jag leker att jag är alla i min projektgrupp den här veckan. Det går också sådär kan man säga, men jag är trevlig i telefon och guestimates är bättre än inget, eller? Anstränger mig mest för att inte be om ursäkt för att jag är dålig, eftersom jag egentligen inte är så dålig och det är svårt att vara en hel grupp, men min inlärda skitinstinkt säger mig "be om ursäkt din kassa kossa" och jag får bita ihop tänderna så inga självkritiska grodor hoppar ut.

Nu ska jag läsa ut Middlesex. Pöss.

1 kommentarer:

Anonymous e sa...

kram

vetdu förresten, jag tänkte på dig idag och saknade dig (på ett annat sätt än vanligt) för jag behöver bli vän med ar-skattningar och sånt igen... om jag nu nånsin varit det

7/07/2009 11:13 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida