fredag, maj 22, 2009

Har på mig tröjan utochin

Alltså, om det de fakto regnar ute, men yr.no hävdar att det är uppehåll, är det ok att förtrycka det faktiska regnets vara och springa i shorts då? Eller kanske nej då, blir väl kallt. Jag har ändå köpt nya löptights i herrmodell så jag kan lika gärna inviga dem. Jag ställer mig lite fundersam till hur en man skulle kunna få in paket där fram, men det är nu inte mitt problem eftersom de passar mig som en smäck, så att säga. E tyckte jag skulle rebella och stoppa in en strumpa för att förvirra mina medpassagerare. Det kunde vara kul, tyckte hon. Jag törs givetvis inte göra nåt sånt, även om det vore himla spännande att studera folks ansiktsuttryck i spåret. Annars: jag läser avhandlingsutkast i juridik om jordabalken (spänningen!) samt har klämdag. Åt långsam lunch i köket och lyssnade på småfåglarnas sommaregnskvitter medan jag stilla tuggade makaroner med currysås. Häggen på gården är vit och vacker och svalorna verkar ge fan i lågtrycket. Ikväll middag hos E&F.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida