söndag, maj 03, 2009

Gadda ihop er i mörkret Stockholmare

Jag vet inte, det har varit en omvälvande helg. Ibland vore det bättre att ha en anonym blogg som inga irl-vänner läste, kan inte gärna skriva något om det här. Nu äter jag i alla fall jordgubbar och tänker på Thomas Öbergs nakna överkropp inlindad i plastpärlor. Jodå, Bob Hund på Cirkus ikväll, det är inte utan spår i min själ. Jag är mycket förtjust i nya plattan och är mest nöjd med att de spelade Blommor På Brinnande Fartyg. Och så konen givetvis, trafikkonen. Men nu är jag alltså hemma igen och äter jordgubbar och chips i soffan och funderar över hur Martin och våra besökande gäster från landet i väst har det på byn. Ibland behöver man bara lite tystnad, ni vet? Ensam tystnad, så att det enda man hör är tangentbordets klickande och stortåns knäckande och kanske ett skrap från duvan som sover på balkongen. Vi skrämmer bort den med cd-skivor en annan gång.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida