söndag, april 12, 2009

För mycket smågodis gör magen ond och vrång

Rapport från Pennybridge:

säger i all enkelhet, som förklaring på min uppfuckade mage, över diskbänken till svärmor (orka defininera) att jag var anorektisk. Ångrar mig. Förväntas bli dömd, synad, ögonuppmätt och från och med nu iakttagen. Ingen särskilt reaktion, men jag ångrar mig i alla fall. Vi får se. Jag tror egentligen det bara genererar en axelryckning. 

Vidare, har fått räknar och sprungit i skogen. Lekt på en stor sten (i sällskap av barn) och ätit lax. Denna eviga lax. Solen steker, björkarna kittlar i näsan och vårkvällen får slåss för att ta över efter aprilsolens envisa nyuppväckta hetta och bre ut sin sammetsbris över tegelhusen. Jag iakttar den förortska kärnfamiljen och gör upp egna antiplaner. 

I går kväll såg vi vuxna barn Max Payne. Bespara er besväret, hyr en annan film! Är trött så på dålig film. Nu ska det bli en vända till i skogen. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida