söndag, februari 22, 2009

Hundra lager tapet

Igår: monterade ner tre ikeahyllor från en hallvägg. Det skulle vara en lätt och smidig operation, jag hatade de där lackhyllorna som satt här när vi köpte. Bara det att inte bara hyllorna lossnade ner utan även ungefär HUNDRA lager tapet och måleri som ingen tagit bort sen huset byggdes. Det var 1932 mina damer. Det blir ackumulerat ungefär en centimeter guck. Asså nån med lite större hjärna hade kanske kunnat förutse detta. Fick gå och hyra ångmaskin på järnaffären och ånga ner hela skiten (tyckte bäst om det blommiga lagret från vad jag gissar var femtiotal) ända ner till putsen. Idag har jag kletat på häftgrund och bredspacklat och hela förbannade lägenheten ser ut som renoveringsgehenna eftersom vi inte direkt har ett extrarum att stapla in hallperfernalian i. Igår kunde jag ingenting om spackelspadar. Idag är jag minst en erfarenhet rikare.

/Spackelkungen

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

åh, hata väggmonterade lackhyllor och att spackla! jag har varit med om båda.
men mitt slit resulterade i en finfin blommig tapet: http://2.bp.blogspot.com/_UAJRDzsSJQk/SZsIF7E9gBI/AAAAAAAAAyY/WPOUk2v2qVc/s1600-h/IMG_1775.jpg
så jag är nöjd.
och nu när spackel är klart hoppas jag att du med ser ljuset!

2/22/2009 7:37 em  
Blogger egoistiska egon sa...

fifan. sätt det på cvt sen.

2/22/2009 7:47 em  
Blogger Christina sa...

frida, oh vilken fin! jadå, jag ser ljuset, men jag måste spackla en omgång till.

egon, bra idé! ska lägga till "byggmästare".

2/23/2009 8:35 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida