onsdag, november 05, 2008

Senor O!

Hola!

Voy a Madrid por uces par de días. Atendero un curso... (?) Nej alltså jag är ju inte ett ess på spanska, men jag ska iaf till Madrid ett par dagar med jobbet. Det blir kurs, öl, tapas och symfoniorkester. Mina förhoppningar angående roomie är höga; blond kvinna från R&D som jag inte träffat och alla nya kvinnliga bekantskaper som inte ser ut som ösregn välkomnas varmt. Nice! I övrigt kändes det lite som julafton imorse när man slog på tvn och Obama fyllde hela rutan, hurra hurra hurra. Det är verkligen historiskt och jag fick en sån blixtinsikt hur det skulle vara om all rasism försvann. Det var en märklig känsla som på nåt vis öppnade upp en brunn i universum, men den varade bara nån sekund. Nu är det borta. Men det är stort med valet, viktigt. Bara han nu inte får bära etnicitetsansvaret, jfr genusansvaret.

Ha det gott raringar, skrivs snart.

2 kommentarer:

Blogger egoistiska egon sa...

häääääääääääärligt med resa! melikeverymuch.

11/06/2008 8:39 fm  
Blogger witty girls sa...

"alla nya kvinnliga bekantskaper som inte ser ut som ösregn välkomnas varmt." Jag dör vad bra - kommer troligtvis sno detta uttryck om tillfälle ges, lovar att ange källa.

Kram.

11/06/2008 9:15 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida