torsdag, augusti 28, 2008

Fyra dagar in

Nu gör jag det. Tjuvar på jobbet. Imorse, klockskrället går igång 0550. Hade jag valt det själv?

Ja. Jees.

Målade ögonen i hopp om att påminna mer om människa mindre om panda.

Det var väldigt skönt att åka tidigare på t-banan då, slipper all förbannad trängsel och väskor och puder och regnsvettiga typ hundar och gubbar.

Om jag inte nämnt detta alltså: jag har börjat jobba nu, anställningen gick igång i måndags och dag 1, 2 och 3 har givetvis förvirring de luxe varit mitt modus of choice. Allting heter alltså nåt med x. X:et kan beroende på sammanhang betyda olika saker. I mitt projekt betyder det egentligen auXiliary. Antar A var upptaget.

Det finns ca 200 killar här och 3 tjejer inkl mig.

Fah real, no kidding om detta.

Inte för att det ska spela roll men det är KLART det spelar roll.

De jag jobbar med är rara, kan skämta och är lätta att ha att göra med. Det ryktas om en annan som inte är det. Hur kan man inte vara snäll, hur kan det vara enklare att vara elak, irriterad, butter?

Jag vet inte vad jag känner inför detta än. Detta kugghjulande. Jag tror det får växa fram och jag förbehåller mig rätten att vara aningen skeptisk. Men alltså, jag trivs, absolut.

4 kommentarer:

Blogger egoistiska egon sa...

åh, grattis till arbetslivet. det tar ett tag att vänja sig. jag har knappt vant mig. efter ett år och tre månader. men lönen vänjer man sig fort med. för fort.

8/28/2008 10:50 fm  
Blogger frida sa...

åh, jag vill också börja jobba! på måndag händer det! fast på mitt jobb kommer det vara tvärtom. om jag har riktigt tur finns det 3 killar på min avdelning, men det tror jag inte att jag har. det är knas att det ska vara så!

8/28/2008 4:12 em  
Blogger eff sa...

Trivas är bra.

8/28/2008 6:12 em  
Anonymous Anonym sa...

X är en coolare bokstav än A. ENEA vill vara balla...

8/30/2008 11:50 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida