onsdag, juni 04, 2008

People people

Jag läste på Elin Alvemarks blogg att ångest är en lögn och japp, så är det. Nu fattar jag. (Vi ska stå!) Alla gånger jag går och kollar mailen istället för att räkna ut nåt nytt får jag ångest, och det är mitt eget fel för att jag är full av ljug och självbedrägeri. Vilket himla slöseri med tid! Idag åt jag lunch med två, nej tre, grymma människor som inte alls är som jag. Två av dem har just startat eget och de tycker att de är en självklar del av världen. Vaddå liksom, klart att vi kan göra det här. Så säger de. Den tredje kan det mesta om väldigt mycket och får en att bli alldeles ödmjuk inför livets stora mysterier, nämligen den mänskliga hjärnan. Han har en mycket fascinerande hjärna. Jag lär mig mycket, idag lärde jag mig mycket. Sen gick jag en långpromenad härs och tvärs över hela söder med Ida och nu har jag lite ont i benhinnan på vänster ben.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida