måndag, oktober 29, 2007

Inom

Ibland undrar jag hur jag hamnade här. Här är ungefär där jag trodde men jag har å andra sidan trott så mycket. Jag undrar hur jag kan längta efter lugn och ro, utmaningar och uppåt framåt -samtidigt. Kroppen skriker efter trygghet men hjärnan simmar runt i sin pöl av adrenalin. Hur hamnade jag här? Hur hamnade jag i Svenssonfållan? Observera ringen och inte prickarna, ty jag tycker också om att vara här; jag förstår bara inte vad som kommer sen. Varmvattnet i duschen löser upp mina fötter och rinner ut i avloppet tillsammans med mina lika skitiga tankar. När jag tänker på mig får jag ingen känsla. Jag tycker inte illa om mig, men inte bra heller, om ni förstår? Jag känner inte mig. Tvålar in det korta håret nu, och tänker bara utom mig. Hur hamnade jag här? Hur hamnade jag utom mig och hur tar jag mig inom?

4 kommentarer:

Blogger egoistiska egon sa...

"Jag undrar hur jag kan längta efter lugn och ro, utmaningar och uppåt framåt -samtidigt. Kroppen skriker efter trygghet men hjärnan simmar runt i sin pöl av adrenalin."

Jamenexakt.

10/31/2007 9:37 fm  
Blogger Gustav sa...

Lugn och ro är jävligt överskattat...trust me, I know.

10/31/2007 11:54 fm  
Blogger Studiomannen sa...

Jag är en riktig negativhalare just nu, så jag avstår från att kommentera... typ. Löve.

10/31/2007 2:58 em  
Blogger Anna Svensson sa...

Hej vännen, jag finns här nu och har ny mail anna@twentyfoursevenrecords.com. Vore ju kul att se dig igen. Jag bor i Malmö nu men du kanske har vägarna förbi? Stor kram

11/01/2007 1:44 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida