torsdag, mars 01, 2007

Huvudrollen

Så går ännu en dag, livet står still medan världen rör sig eller tvärtom. Oljan sinar sakta i källorna och om tio år när världens alla börser kraschar vinner den som kan odla sin egen potatis och leva lyckligt på glada minnen. Hon som bor i mig är tolv. Kanske tolv. Hon minns en röd jacka med luva och en del annat. Någonstans i ett annat land, i två andra länder, textar man till mig och telefonen plickar på hallbordet, under räkningar, kepsar, busstidtabeller och bijouterier. Det är om skilsmässor och angst. Någonstans i samma land ligger en pappa på sjukhus och det är säkert ingen fara. Min egen pappa äter penicillin i fjällen och snuvar på linjen, mår katten bra? Och katten mår bra, livet står still medan världen rör sig och inatt drömmer jag om Menhit, om lejoninnan och samurajen och om flickan där inne. Imorgon ser jag Timbuktu i Lund. Tack för idag, du.

4 kommentarer:

Blogger .m. sa...

Och jag är full. Oh well, shit happens.

3/02/2007 1:34 fm  
Anonymous Anonym sa...

det lustiga är att det händer så mycket mer shit när man är full… har jag hört.

3/02/2007 7:31 fm  
Anonymous Anonym sa...

babys

ja visst är det lustigt? som om något giftigt skulle finnas i botten av de där flaskorna. ikväll ska jag bara dricka giftfri alkohol. på skaunska.

3/02/2007 7:36 fm  
Blogger Maria sa...

rapport från skomakaregatan: det är ganska dassigt väder, folk säger saker som "de vaor väll trevLET" och någon jävel spelar metal. mejeriet är antagligen bättre, baby.

3/02/2007 1:23 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida