söndag, januari 28, 2007

7-6, 6-4, 6-4

Federer må vara en jäkligt snygg spelare (slagmässigt, that is) men jag hade ändå hoppats att Gonzalez skulle bjuda på lite mer motstånd. Efter tie break i första såg det också ut att kunna bli en riktigt jämn match men Gonzalez var trött. Så gick Schweizaren igenom hela turneringen utan att tappa ett endaste set och det blev återigen som så ofta inom framför allt herrtennisen, en stark spelare håller stadigt toppen. Ingen spänning, inget drama. Nadal vinner på grus, Federer på hardcourt.

I övrigt älskar vi idag Bo Rothstein.

4 kommentarer:

Blogger Kerstin sa...

Såg lite av matchen - shit vad han är bra :)

1/28/2007 6:02 em  
Blogger danne sa...

Chris baby. Älskar du Bosse? Själv har precis läst och begrundat Sociala fällor och tillitens problem. Intressant bok fast jag skulle nog inte säga att jag älskar bosse för det. Älska är väl ändå ett ganska stort ord? ;-) Du kanske vill förklara hur du känner över en lång dubbel expresso på ett café med utsikt? Förslag: Kulturhuset plan 7 kl 17.30.

1/29/2007 10:19 fm  
Blogger Fabbe sa...

Det är bara att buga för Federers spel, hoppa verkligen han kan fixa en äkta grand slam, har inget emot Nadal men det vore kul om nån kunde lyckas i modern tid.

1/30/2007 9:58 fm  
Anonymous Anonym sa...

Ja det började ju bra med Rothstein och jag blev nästan förvånad. Sen förringar han snacket om strukturer etc (fast det indirekt faktiskt i stort sett är det han själv talar om). Well, antingen säger jag sent ska syndaren vakna eller så säger jag bara att jag anar ugglor i mossen.

1/31/2007 11:11 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida