söndag, november 26, 2006

Samtal hos psyk, del 2

"Du skulle se dem på söndagar. Det är då galenskaperna är som värst. Är det okej om jag tar en? Jag hade slutat men mina nerver, jag klarar inte att leva i avhållsamhet. Tack, jag lägger tändstickan i asken igen. Jo, alltså oftast är de inte hemma på vardagkvällar så sammandrabbningen om söndagar blir chockartat intensiv. Det brukar börja i köket, runt tio-tiden. Ibland tvättar den ena av dem kläder redan vid sju. Dörren ut i trapphuset smäller som helvetets portar. Hon har inte fattat att nyckeln måste vara i för att den ska gå att stänga. Köket är som en krigszon. Imorse, imorse stekte de pannkakor och åt direkt med fingrarna ur järnet. De pratar alltid med maten i mun, fast när de pratar är det mest som höga ljud. Den andra, den som inte brukar tvätta, stod vid spisen och totalmaroderade pannkaka efter pannkaka. Det är inte klokt, jag svär, ingen kan leva så här utan att tappa förståndet. Jag och den lilla gör så gott vi kan. Till en början försökte jag vara lite faderlig du vet, visa var lådan stod och gav honom till och med bästa platsen längst in under sängen. Nu är han också fördärvad. Igår blev han av med kulorna. De tog honom bara i en gallerbur helt sonika och stack iväg. Fy fan vilket liv. Ah, tack för rökat, jag uppskattar det verkligen. Det sista de gjorde nu senast var att banka ihop en trådback så att hallgolvet sprack. Kläderna de äger tar upp varenda kubikcentimeter i skåpen. Vi två får inget eget utrymme. De lägger alla sina pengar på förvaring och mer kläder och låter oss äta torrfoder. Jag har inte sett skymten av färsk fisk sen jag fick lämna min gamla matte. Fy fan vilket liv. Det är inte värdigt. Jag har funderat på att söka FN-tjänst; komma bort lite, vidga mina vyer. Jag har hört att det är terriers som värvas i år, så jag är väl fast. Vad gör man. Min enda glädje är att ha sönder deras prylar så gott det går. Tapeten vid badrumsdörren är jag riktigt nöjd med, och krukan i fönstret. Det räcker inte för att hålla mig uppe då, så imorse försökte jag ändå ta livet av mig men jag tror inte att tre våningar räcker."

1 kommentarer:

Blogger eff sa...

http://www.neuticles.com/index1.html

11/26/2006 10:41 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida