tisdag, november 28, 2006

Men hallå?

En helt tom tunnelbanevagn så när som på mig och min träningsväska. Ja, kanske en liten gube också, och en liten guma på väg mot okända destinationer okristligt tidigt. Så stiger det på en ung kvinna med kort svart hår, röd halsduk och tunna kängor. Det kunde ha varit jag om tio år eller så fast jag hoppas inte. Hon böjde sig ner med ansiktet jättenära mitt och avbröt mitt i Tom Waits nya bara för att fråga om jag kunde flytta min väska från sätet så att hon fick sitta där. Sen satt vi jämte varandra i en tom tunnelbanevagn tills vi nådde Slussen och jag steg av. Strano.

8 kommentarer:

Blogger Matt sa...

Jag tror det var du i framtiden som i reklamen. ;)

11/28/2006 10:15 fm  
Anonymous Anonym sa...

åhå...Tom Waits också...:)

11/28/2006 10:36 fm  
Blogger eff sa...

OBMS!

11/28/2006 2:15 em  
Blogger Chris sa...

eff bebe, shit, det är klart att det är det! det tänkte jag inte ens på. jamen dåså, mysteriet löst.

11/28/2006 2:29 em  
Anonymous Anonym sa...

tre typer av människor sätter sig på sätet bredvid den enda passageraren i en i övrigt tom buss (går förmodligen att överföra till en tunnelbanevagn):

- människor med annan (än svensk) kulturell bakgrund

- barn

- fyllon

åh, att vi alla ska gå att passa in någonstans. vilket fack vill du vara i?

11/28/2006 4:12 em  
Blogger Chris sa...

jag vill ha annan kulturell bakgrund, men det är knepans här i svensson-sverige. barn vil jag inte va, och inte fyllo heller, även om jag kanske hamnar i den kategorin ibland.

men hon verkade vara inget av det där..?

11/28/2006 4:34 em  
Blogger Fabbe sa...

psyko helt enkelt

11/29/2006 8:45 fm  
Blogger Studiomannen sa...

Nej. Det är säkert rarare än så. Christina är varm och hon frös.

11/30/2006 12:40 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida