fredag, augusti 04, 2006

Hej hej ont om tid

Och det blev fredag och det blev morgon, den femte dagen. Skuldtyngd stod hon i kassan. Varför? Ge fan i det sa Den Inre. Den yttre tuffade på emellertid, obehindrad, av gamla vanor matad med bränsle i evighet amen. För att hon var glad var hon ledsen. Den lycka som varar länge är fördärvande ty hyresvärden förlorar förmågan att tackla sorg. Det är ett fegt sätt att leva, som hon fördömde. Lycka fanns där idag, skrämmande inslag. De kunde prata om det ikväll, tänkte hon, på balkongen med vinet och osten bakom tallarna på ön i solnedgången som inte riktigt syntes. De kunde prata om lycka, drömmar, insikt, utsikt, om livet. Knyttet levde livet nu och det var så skönt att veta. I tjugofyra timmar härjar de på ön, utan snus.

6 kommentarer:

Blogger eff sa...

Förstår inte din aversion mot lycka. Jag tycker du tänker helt åt fanders fel, precis som du måste balansera varje sekund av lycka med en sekund av sorg eller förtvivlan. Det är inte så. Du kan vara lycklig i ett år och känna sorg i en månad och så vara lycklig ett år till, det är jag övertygad om.

När du sätter dig på cykeln efter att inte ha cyklat på två månader kan du det fortfarande. Människan glömmer inte saker så lätt.

Skuldbelägg inte dig själv för att du känner dig lycklig, om du gör det. För då blir jag fan lite arg på dig. Okej?

8/04/2006 11:35 fm  
Blogger Studiomannen sa...

Sådär gör jag hela tiden. Måste bero på att jag försmäktar utan snus.

Allvarligt så gillar jag denna din sida, men kanske bara för att jag blir triggad att trösta och glädja dig istället för att vältra mig i min egen möghög.

P&K!

8/04/2006 11:39 fm  
Blogger Chris sa...

men jag är ju glad. glaaaad. word. jag bara skriver sådär.

8/04/2006 11:46 fm  
Blogger eff sa...

Okejrå. Det är nog bäst det. Hrmpf.

8/04/2006 11:51 fm  
Anonymous Anonym sa...

Du är bara för jävla bra. Du kan skriva hur deppigt och vemodigt som helst och jag blir bara glad för att det finns någon som kan behandla ord som du gör. Silkeshänder med rakbladsnaglar. Jag ryser.

8/04/2006 3:18 em  
Blogger Studiomannen sa...

*smyger så ingen ser*

Puss mitt på munnen! Word, bäjb!

Kärlek, som du brukar säga. Nu ska jag ta helg. Har redan börjat. After work tog slut nu. 2330...

8/04/2006 11:41 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida