söndag, augusti 13, 2006

Böckerna och orden

1) En bok som förändrade ditt liv?

José Saramago Alla Namnen

2) En bok du läst mer än en gång?

John Irving The World according to Garp

3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?

En Flora

4) En bok som fick dig att skratta?

Kate Atkinson I museets dolda vrår

5) En bok som fick dig att gråta?

Graham Green Heart of the matter

6) En bok du önskar hade skrivits?

Linn Ullman Innan du somnar

7) En bok som inte borde skrivits?

Allt av Joyce Carol Oates

8) En bok du just nu läser?

Fredrik Eklund Bananflugornas Herre/Ann-Marie Ljungberg Simone de Beauvoirs hjärta/Anaïs Nin Venusdeltat

9) En bok du tänkt läsa?

Återstående i hyllan, först ut nog tyvärr den om Digital Signalbehandling

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Fint att du önskade att den skrivit för nu har väl Linn Ullman en gång skrivit Innan du somnar också.

8/13/2006 5:53 em  
Blogger Chris sa...

ja, det var så sant. jag undrar om jag är nykter än, som inte kan läsa ordentligt.

8/13/2006 6:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Men.. Vad har du emot Joyce Carol Oates?

8/13/2006 6:53 em  
Blogger Chris sa...

dave, bara det faktum hon är KASS. (ja, visst är jag häftig när jag är sådär kategoriskt dramatisk.)asså, jag gillar verkligen inte hennes böcker. jag tycker att hon är förutsägbar.

eller så har jag haft mens alla gånger jag försökt läsa henne, som jag sa till .m.

8/13/2006 7:27 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida