måndag, juli 24, 2006

Receptet

Så slår det mig att jag längtar efter den där aha-upplevelsen. Inte glädjen, ruset, farten, lugnet, lyckan i evighet amen, utan aha-upplevelsen. Det kunde låta till exempel så här:

-Vad sägs om att jobba på förlag då, skulle inte det falla fröken i smaken?
-Eureka, där har vi det!


Eller kanske:

-Svaret på allting är inte 42. DET KVITTAR.
-Näh!? Jag är botad!


Eller:

-Vad ska jag göra till middag ikväll, och alla andra kvällar?
-Gröt och banan såklart.


Lycka är att veta. Så fort jag vet något letar jag upp något nytt att ta reda på. Sen ligger världen som en slänt igen och man kan rulla ner, gå upp, få sniglar i håret och gräs i näsan.

15 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Om de tog nyfikenheten ifrån mig,
vad skulle då driva mig framåt?

7/24/2006 4:06 em  
Blogger Fabbe sa...

ja fan du, där har du nåt, inte helt dumt det där.

7/24/2006 4:17 em  
Blogger Chris sa...

m har förstås rätt i att nyfikenheten är ekorrhjulets motor, men fan vad skönt det skulle vara att sitta nöjd nån gång, huh?

fabbe babe, säg till om du vill ha ett hejdundrans recept på gröt.

7/24/2006 4:28 em  
Blogger Chris sa...

vi måste åka hit:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=560922&previousRenderType=3

svaret finns där.

7/24/2006 4:32 em  
Anonymous Anonym sa...

galet... verkligen galet. och träskofolket har snott min låt. vilka svin.

7/24/2006 4:57 em  
Blogger eff sa...

Kan du aldrig slappna av? Har du aldrig känt att du kan sitta still och bara vara? Man kan ju upptäcka nya saker när man sitter still också.

För övrigt fick jag sådan lust att citera "Grass" av Animal Collective.

we do the dance up on the plains
then i shake your shoulders
you push me down into the grains
who rubs our noses in the night? we do we do

Måste axlarna skakas jämt?`

7/24/2006 4:58 em  
Blogger Jenny sa...

Ingen fara, baby, jag var full som en sjöman igår, mår inte så bra ikväll!

7/24/2006 9:49 em  
Blogger Studiomannen sa...

"Så fort jag vet något letar jag upp något nytt att ta reda på!"

Då satt väl Teknisk Fysik som en smäck? Jag är vetgirig som fan, men accepterar ibland svepande formuleringar och generaliseringar som sanningar, till skillnad från t ex min svärfar som är pensionerad prof i fasta tillståndets fysik...

7/24/2006 10:02 em  
Anonymous Anonym sa...

"som idrottare får man aldrig vara nöjd för då når man inte längre än sina mål", så stod det längst fram i mina träningsdagböcker (och se hur det gick) men det ligger mycket i det…kanske "som människa kan man inte vara nöjd för då hade man inga mål"?

7/24/2006 11:13 em  
Blogger Grus sa...

Vadå, är inte svaret 42!? Jag känner hur hela min världsbild börjar gunga... ;)

7/25/2006 12:27 fm  
Blogger Fabbe sa...

Ja du Fia-christina gröt är inte min kopp av te, men har du ett schyst recept på nån spritad glass tar jag det gärna.

7/25/2006 8:43 fm  
Anonymous Anonym sa...

Å vad jag tycker att du skriver bra!

7/25/2006 9:12 fm  
Blogger nina sa...

så muthafucking sant! vad ska jag äta till middag ikväll och alla andra kvällar? Gröt och banan såklart! och så var det fixat. omg vad jag vill ha en personlig handledare genom livet. det vore nice. nu nina ska du skriva i tre timmar! ok!

7/25/2006 10:51 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»

8/12/2006 9:01 fm  
Anonymous Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

8/17/2006 2:22 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida