onsdag, juli 12, 2006

Ont blod

JAG BLÖDER. Från stortån, under nageln, eftersom jag sparkade in den i ett köksskåp. Det utspelas en fars i mitt soon to be före detta hem. Jo, jag flyttar ut. I fucking Linköping. Tog tåget idag vid lunch och har sedan dess varit som jävla Charlie Chaplin köket. Virat in saker i tidningar. Virat in saker jag tycker om i mycket tidningar. Rest mig upp och bangat i huvudet. Vänt mig om och slagit i tån. Rivit upp nagelbandet på en flyttkartong. Svurit över ALL SKIT jag äger, trots att jag flyttat och gått igenom slänga-allt-ritualen sju gånger på sex år. Jag hatar att flytta. Hatar hatar hatar. Själva flyttmomentet altså. Jag blir gråtfärdig, desperat och galen. Och seriöst, VEM SPARAR SÅ MÅNGA PLASTLÅDOR? Söte jesus, jag kunde öppna återvinningscentral.

Annars är det fint.

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Flytta en gång om året är en bra rutin. Höll på det i 10 år, men nu har jag visst stagnerat.

7/12/2006 7:44 em  
Blogger Peter Madison sa...

Flytta suger. Fint är bra. Småler lite åt dina våndor, inte av elakhet. Förstås.

Kram

7/12/2006 9:02 em  
Blogger eff sa...

Jag lyssnar på Pixies låt I Bleed och tänker på dig, då.

Tänk på vart du flyttar bara. Bort från "Fucking" till ön.

Men jag håller med, det är ett helvete, och då har jag bara flyttat två gånger i mitt liv. Påsflyttat dessutom, vilket är helvetet på jorden, amen. Det kunde utdömas som straff för lättare brott, att påsflytta någons bohag en jävla bit. Folk skulle be på sina knän efter fängelse och lite påtvingad sodomi.

7/13/2006 12:59 fm  
Blogger danne sa...

C. I know. Själv frågar jag mig hur fan det ska gå till att få hem allt från Guatemala efter två bast här, via en månad i NY, för att landa på söder. Det kommer gå åt helvete.

men annars e allt bra. ;-) abrazo a ti mi corazon

7/13/2006 5:22 fm  
Blogger vstk sa...

Hamstrar är vi allihopa. Omger oss med prylar, en trygghet. Vi köper trygghet, men det är ändå den trygghet som inte går att köpa som vi strävar efter.

Jag har också flyttat sju gånger på sex år. Eller blir det kanske åtta.. plus en gång om året de tre dessförinnan. Men inte har jag genomgått slänga-allt-ritualen en enda gång för det. "Den här kan kanske vara bra att ha, bäst att spara". Sisådär tre flyttar brukar även det mest onödiga överleva.

7/13/2006 8:55 fm  
Blogger maruschka sa...

Man ska skratta när man flyttar från Linköping, det gjorde jag efter tjugofem år där och hela min uppväxt, och jag ska ALDRIG flytta tillbaka...*kram*

7/13/2006 1:47 em  
Anonymous Anonym sa...

kom hem till ön så ska jag blåsa!

7/13/2006 4:18 em  
Blogger Jenny sa...

Dä ä ba att slänga skiten! Du kommer ångra dig som fan när du står med tre liter soppa och inga burkar, men va fan, släng skiten!

7/14/2006 11:37 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida