tisdag, juli 11, 2006

And they are out

Asså nedan kan man beskåda fröken Haraways nya residens, bland lampor och röda persienner. Än så länge bor jag och mina kläder på ön, utan galgar och snus. Utan allt nästan, eftersom Elisabeth inte är så om sig och kring sig i köket. Inredning är hon fena på, men mat lagar hon bäst take away-style. Därefter ser köket ut. Snyggt förvisso, men saker som potatisstickor och koppar utan sprickor är bristvara. Mina grejer kommer på fredag. Die Mitwohnerin i slutet av juli.

Men lite lappsjuka har drabbat mig. Det är lugnt och fint och barrigt å så, och fåglarna kvittrar utan bara helvete ni vet, men det saknas något. Främst en stadig internetuppkoppling. Den ohyfsade grannen har inte vett att dela med sig av sitt oskyddade trådlösa på tillräcklig styrka, den jäveln. Mademoiselle kan nog ha rätt i att jag borde ha semester utan omvärlden i bakfickan men jag klarar det inte. Jag kände betongen sjunga och locka på mig redan vid tio imorse. Som turen har jag O's nycklar och här sitter jag nu. Det är samma himmel, samma hav, samma internet. Tackar.

Det var sjukt märkligt att vara bara Anna och jag där igår. Sjukt märkligt. Men fint.

9 kommentarer:

Blogger vstk sa...

honey jag längtar tills jag får låna en kvadratmeter eller två att sova på hos dig, efter några underbara vakna timmar förstås - mindre än en månad faktiskt:)

7/11/2006 2:00 em  
Blogger Chris sa...

det kommer att bli som socker och sirap på pannkakor jag svär asså.

7/11/2006 2:05 em  
Blogger Fredo sa...

Hej. Ville bara titta in via Spacelounge och säga att du har en skön stil, skriver roligt, fyndligt, underhållande och sådär. Det gillar jag. Och då måste man berätta det. Vettu.
Ha en bra dag bakom röda persienner och strypt trådlös grannuppkoppling...

7/11/2006 5:32 em  
Blogger Akut Insikt sa...

Du får blinka med vackra ögat till grannen så hon släpper till... Internätet asså.

7/11/2006 8:48 em  
Blogger Grus sa...

Verkar smakfullt. Som alltid när det gäller dig. Gick på konstskola på ön så trots alla tanterna och bratsen har den en varm plats i mitt hjärta.

7/12/2006 3:15 fm  
Blogger Chris sa...

nämen guys, tack. smakfullt och komplimanger, man blir alldeles i hjärtat och det behövdes idag. asså, hur mycket blod har en männska? efter tio blodprov funtar jag på om jag har nåt kvar.

kärlek.

7/12/2006 10:01 fm  
Blogger Akut Insikt sa...

Enligt säkra uppgifter så har jag hört att man har 700 liter blod så det skall nog räcka.

7/12/2006 10:29 fm  
Blogger Akut Insikt sa...

Det kan låta paradoxalt, men det får plats, ungefär som när man vecklar ut en hunds doftorgan och det blir lika stort som en fotbollsplan. Samma logik liksom.

Eller så har man bara två deciliter.

7/12/2006 10:39 fm  
Blogger Akut Insikt sa...

Men bejby. Du har ju läst att man har 700 liter också. Och två deciliter. Det du läst är alltid sant.

7/12/2006 11:38 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida