fredag, maj 05, 2006

Varför ska det vara så svårt att hålla i

Och ibland när man står med vinöppnaren i handen och surar i köket en fredag då solen verkligen värmer och O och S har gått till Klippet för att handla döda djur att äta opp och Holmskan och Elli är på väg med sina vita leenden för man en konversation som bara tar luften ur en som är precis det man inte vill men exakt det man behöver höra och världen är så stor och man själv är så liten och det är just så det ska vara och sluta med sina självuppfyllande melankoliska profetior för man är det man vill vara och rödvinet är av en bra sort.

7 kommentarer:

Blogger Kaptenen sa...

Ibland får du och jag ta på oss de där rosa glasögonen, titta på solen och det vackra vädret och bara vara glada för livet är underbart bitvis. De där små glittriga bitarna som gör att man orkar. Jag skulle gärna kommit över om det inte skulle vara så jävla långt till Sthlm. Men tack för inbjudan.

Löve and riispekt

5/05/2006 6:26 em  
Blogger danne sa...

C.. well... tids nog kommer världen bli mindre och du större (i en andlig bemärkelse). Ett början vore om du genast kom över hit för att få se nått annat! ;-)

Njut av stockholmskvällen... buddha ska vet att jag skulle ha gjort det.

5/05/2006 6:46 em  
Anonymous Anonym sa...

Vem pratar du med, dig själv?

5/05/2006 6:53 em  
Blogger Jenny sa...

Åh. Dina ord träffar rakt. Jag tror att du börjar bli min favoritbloggare. Och då har du många att slå, kan jag berätta.

5/05/2006 7:02 em  
Blogger Jenny sa...

Åh. Dina ord träffar rakt. Jag tror att du börjar bli min favoritbloggare. Och då har du många att slå, kan jag berätta.

5/05/2006 7:02 em  
Blogger Chris sa...

jenny, du räddar mig varje gång nu.

5/06/2006 12:19 fm  
Blogger Jenny sa...

Doin´my best.

5/07/2006 11:23 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida