måndag, maj 15, 2006

Om manlig och kvinnlig vänskap

Det som luktar hägg kanske inte är hägg ändå för jag är så bra på att uppfinna min egen verklighet. Det luktade så i alla fall, under hennes lugg där blicken svartnade. Vi satt i det lilla rummet som utgör samlingspunkten och jag frågade min vän om han skulle hemåt, och det skulle han och hennes ögon på mig, gud. Stjäl honom inte, trots att han inte är vår, sa de. Ja, inte fan är han då min heller, så ta din blick som du inte riktigt vågar kasta och spegla dig själv i den. Se inte på mig med den. Det verkar så löjligt, när du förskrämt beundrar mig med ena ögat och hotar mig med det andra.

3 kommentarer:

Blogger danne sa...

Ahhhh... spännande... I höst ska jag berätta om hur det fungerar här, fast det vet du kanske redan eftersom du ya vet hur platanos smakar om morgonen... Män och kvinnor beblandar sig icke som vänner. Tragiskt.

5/15/2006 5:41 em  
Blogger Chris sa...

mycket vanlig fråga:

¿usted tiene un novio?

mycket vanligt svar:

si.

well. jag reste ju runt med min vän cohen, en man dubbelt så lång som gemene peruan, vilket kanske avskräckte en del.

5/15/2006 7:39 em  
Anonymous Anonym sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

5/16/2006 10:47 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida