torsdag, maj 11, 2006

Makten är allas

Så, vad gör jag med makten? Jag wokar broccoli. Jag bestämmer också, ofta, vilken hårfärg jag ska ha. Om jag inte hade slarvat bort batteriladdaren till digitalkameran hade jag lagt upp en bild på den nya. Det känns lite oinspirerat att vara här. Mitt liv pågår i en annan stad medan jag utelämnad får ringa och checka av vad som händer ibland. Hallå, vad har hon gjort nu? Jaså? Alla borde bestämma mer i sitt eget liv. Fick ett långt brev, handskrivet du milde, från Sundsvall. Hon får mig alltid att tänka. Planen ser ut som följer:

Bli lycklig.

Som det känns i huvudet just nu torde en inte alltför vansinnig plan lyda:

Plugga klart i stadigt tempo sin panik. Försöka att inse att mina kvaliteter inte kommer till sin fulla rätt inom det område jag utan vidare eftertanke valde för ett par år sen men att jag fortfarande besitter dem, trots allt. Sen vill jag, med examen i hand och en smula mer kick ass-självförtroende, söka de jobb jag verkligen vill ha. De kommer inte ha något med mina studier att göra. Jag önskar att jag hade varit tjugofem i huvudet när jag var arton. På ett sätt. Jag vill att vägen ska vara det lyckliga. Jag kommer aldrig att nå fram ändå. Kanske, att det är just det som är tjusningen. De ringare mönsterdetaljerna skulle kunna vara att tagga ner på diverse områden. Bara låta gå. Göra som Shirley säger. (Jag kommer att sörja dig finaste, rosor, rosor.) Jag är för jävla allvarlig.

Wokad broccoli är mycket gott.

Jag missar redaktionsmötet idag. Tänk bort stress, tänk bort. Tänk värmedyna och middag med Knyttet. Tänk brinnande björkpollen. Tänk rara J som skickade Her Space Holiday. Har lyssnat på hans The Young Machines oavbrutet sen dess. Tänk första juli första juli första juli. Tänk om en vecka och hälsa på Berlinskan med Holmskan. Tänk på något annat. En idé kunde vara att sluta läsa folks essays och inte bli så här kollrig. Men tänk, jag är glad här i solen. Tänk på det.

10 kommentarer:

Blogger eff sa...

Bra plan. Bra, bra. Kör på det!

5/11/2006 5:07 em  
Anonymous Anonym sa...

darling dear. vem vet nåt när man är arton? klart du kommer få de jobben du vill ha, eftersom du är jävligt grym. låt mig repetera så att du fattar, jävligt grym. låt mig skrika så att du fattar, JÄVLIGT GRYM. tro fan inte för en sekund att du inte kommer få dem, för du har ju inte försökt. du har ju faktiskt typ lyckats lite redan. have some faith sister. du det kommer bli coolt som sjutton, tro mig. puss på dig.

5/11/2006 5:12 em  
Blogger Chris sa...

JAG ÄLSKAR ER!

5/11/2006 5:20 em  
Anonymous Anonym sa...

hörru, på fredag kan du dricka vin?

5/11/2006 6:45 em  
Blogger danne sa...

C min vän. Målsättningar är bra, din i synnerhet. go girl. Kan berätta att vi fick ditt efterlängtade eftermiddagsregn här. Det öser ner och blixten dånar. Kan vi säga den 19 sep i stället 16.15 på Rosendals trädgård?

5/11/2006 7:23 em  
Anonymous Anonym sa...

Bli lycklig, alltid en bra plan.
Bli en hel människa, nästa mål.

5/11/2006 10:34 em  
Anonymous Anonym sa...

Bli lycklig, alltid en bra plan.
Bli en hel människa, nästa mål.

5/11/2006 10:35 em  
Blogger Chris sa...

m, ja. visst. vi ordnar det.

danne, javisst, deal.

sofia baby, min fredag är full.

5/12/2006 12:21 fm  
Blogger danne sa...

Christina älskling, jag längtar redan efter hösten. Tills dess, vill jag denna morgon bjuda dig på en traditionell frulle med stekta bananer, huevos revueltos y frigoles... och tortillas... fast utan kaffet som inte är värt namnet. Istället blir det en färsk cocosnöt med avhuggen topp och ett sugrör! Kärlek hela dagen!

5/12/2006 1:38 fm  
Blogger Chris sa...

å baby, så fint. café pasado, vad handlar det om egentligen? café con aqua, vad handlar DET om?

stekta bananer med salt!

5/12/2006 9:14 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida