fredag, maj 05, 2006

Hur vinner man då, J?

Reglerna är: "Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande."

Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.


1. Jenny bebe, sorry men jag är en copycat. Jag skrämmer också folk. Inte för att jag är rak och bestämd, utan för att jag är brutalärlig om mig själv. Här är jag, ta för er, ni får veta allt. Det tycker människor är läskigt.
2. Jag är beroende av en massa småsaker och en del större. Jag älskar mitt koffeinmissbruk och kan inte sluta att blogga.
3. Jag värnar om min melankoli som om något vackert. Egentligen tycker jag att det är löjligt.
4. Jag är sjukt trött på kärlekscirkusen som bara går ut på bekräftelse men ändå finner jag mig själv jagande efter tekopparna och hästarna på snurran så ofta jag kan.
5. Jag har sneglat åt leopardmönstrat på sistone, fastän jag svurit att aldrig bära detta otyg till dekor.

Well, miss take, your turn. Kärlek.

11 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Melankoli är vackert.
Så vackert att jag ägnar en hel blog åt det.
Skitlöjligt.

5/05/2006 9:05 fm  
Blogger Nini sa...

Till och med ordet Melankoli är jättevackert!

5/05/2006 9:14 fm  
Blogger Chris sa...

å nini, kan inte du göra't också? jag skickar vidare till dig med.

5/05/2006 9:15 fm  
Blogger Jenny sa...

Okej, gloves on!

Ettan: oavgjort. Vi skrämmer folk. Vi borde båda få jobb på cirkus alternativt i en skräckfilm, vilket inte funkar eftersom jag är rädd för sådana filmer, vilket leder oss till

Tvåan: som jag vinner. Att läsa om Lost på nätet måste anses som märkligare än att gilla kaffe.

Trean: Black eyed peas vs melankoli. Skulle man fråga en vanlig Svensson på stan om de helst skulle gått runt och lyssnat på BEP eller vara melankonisk skulle han/hon nog svarat att de helst skulle plågas av "shut up" än evig svärta. Du vinner.

Fyran: Åh. Din var bra. Min är ohälsosam. Jag tror att det är fler som dör av salt än av cirkusar (väldans vad det är cirkus överallt). Min vinner. Ingen vill dö.

Femman: Avgörandets timme tickar. Blir det öl, eller blir det t-sprit, eller blir det båda? Kasst hångel står och stampar på en sida. På andra frustar leopardmönster. Jag tror faktiskt att du vinner den här, darling. Leopardmönster. Det slår allt. Det slår sten, påse OCH sten! Och kasst hångel vill väl alla ha?

Puss! Jag ser fram emot ölen och t-spriten.

5/05/2006 12:02 em  
Blogger Chris sa...

Å, puss puss, vi ska dricka spetsad öl och skvallra i sommar bebe.

5/05/2006 12:19 em  
Blogger eff sa...

Vem har du skrämt då? Du är inte speciellt läskig, och då har du ändå hotat mig med stryk minst en gång.

(Note to self: om håret är orange, använd smeknamnet "Tigerräkan".)

5/05/2006 1:07 em  
Blogger Chris sa...

trodde att kanske carrotenia var bättre. men ok.

okej, jag kanske inte är läskig som monstret under sängen (asså, shit, ögona lyser på ren) men jag får ofta känslan av att folk tycker att jag är alldeles för öppenhjärtig. de vet typ inte vad de ska svara. så kanske att jag skrämmer dem själva, och lite mig som känner mig obekväm. äsch.

5/05/2006 1:30 em  
Blogger eff sa...

Jo, så kan det vara. Det är ju inte standardförfarandet som svenskar brukar använda, det där att vara väldigt öppenhjärtig, ens om man känt vederbörande länge, i många fall. Distans är trygghet, får man kanske för sig. Distansen gör att man har större chans att bara "behöva" ta del av det positiva, som ändå är det pansar man brukar klä sig i när man träffar folk man inte känner väl. Att det då är mindre jobbigt. Samtidigt går ju en del förlorat då, man missar mycket vackert som stoppas in under samma pansar, för att personen själv inte tycker att det är vackert. Antar jag, blev lite flummigt kanske?

Själv tycker jag inte det har varit obekvämt. Snarare uppfriskande. No bullshit, liksom.

Och monstret under sängen är nog egentligen en spegel som visar det man själv är rädd för. Alla har ett, det gäller väl bara att försöka se till att ögonen inte lyser så starkt att man vaknar av dem.

5/05/2006 2:06 em  
Blogger Jenny sa...

Märkligt. Gick runt på stan med bror och kom helt plötsligt på att jag hade skrivit "sten, påse och STEN"! Och se, det hade jag!

5/05/2006 4:27 em  
Blogger Kaptenen sa...

Det beror på varför du är brutalärlig. Är du brutalärlig för att få uppmärksamhet då blir nog folk rädda. Men om du gör det för att du är sådan så borde de inte bli rädda. Men smarta människor skrämmer dumma sådana. Var dig själv. Du vinner i längden:)

5/05/2006 6:00 em  
Blogger Nini sa...

Christina natürlich antar jag utmaningen =)

5/09/2006 9:10 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida