tisdag, maj 02, 2006

Hatar ni inte när folk berättar vad de drömt?

Klockan fyra inatt ungefär, helt kallsvettig och invirad i underlakanet. Det var den värsta drömmen på länge. Jag brukar ofta komma ihåg vad jag har drömt men det är sällan mardrömmar. Inatt mardröm alltså. När jag vaknade var jag helt övertygad om att pilen fortfarande satt kvar i mitt bröst. Vi befann oss i någon form av sjunkande u-båt och denne han, oidentifierbar, skulle ha ihjäl mig med en pil innan vi kvävdes tills döds, genom att för hand trycka den igenom min kropp. Det var svårt och segt och jag dog aldrig men det gjorde fruktansvärt ont i hjärtat och jag tänkte att om jag dör nu så vill jag det inte. Han hade ljusblå skjorta och resten av besättningen låg i sina hängkojer och sov. Det går ändå aldrig att beskriva drömmar men jag var lite rädd att somna om sen. Det bor helt klart ett lysögt monster under sängen.

15 kommentarer:

Blogger danne sa...

C. Allt detta trots nattvakten? Jag ger mig själv sparken.

5/02/2006 9:34 fm  
Blogger Chris sa...

sorry babe. sparken verkar ju lite drastisk, gör inte så snälla.

5/02/2006 9:36 fm  
Anonymous Anonym sa...

Oj då. Nu får du drömma söta drömmar istället för sådana drömmar. Kaptenen bestämmer:)

5/02/2006 10:05 fm  
Blogger Akut Insikt sa...

Sägs att man inte kan dö i sin dröm ju...

http://akutinsikt.blogspot.com/2006/03/drmmarnas-land.html

5/02/2006 10:14 fm  
Blogger Studiomannen sa...

Ouch! Jag hade vaknat av att jag trillat ner på golvet efter att ha försökt att undkomma pilspetsen.

Eftersom man nu inte kan säga god morgon (den var ju inte god) får jag säga något annat.

Kram t ex. Kramar är bra.

Kram! *öppnar Peter på vid gavel*

5/02/2006 10:55 fm  
Blogger Andreas sa...

Hmm, suspekt på min ära, helt klart. Jag drömde om sopbilar. Och vaknade av att någon bredvid mig kastade sig upp och rusade in i badrummet för att spy. Sen ringer skolan och säger att dam numero två också mår dåligt och måste hem.

Så frågar nån hur jag mår. Jag? Alldeles utmärkt, inga problem här inte. Jo, förresten, jag drömde så konstigt om sopbilar...

Eh, nä, skulle inte tro det va...

5/02/2006 11:12 fm  
Blogger Peter Madison sa...

Man med ljusblå skjorta och med pilbåge i ubåt! Ujj....låter läskigt. Själv hade jag ingen dröm.....måste legat flatline inatt. Urloggad och med rensat cacheminne. Blir väl någon sjuhelvetes mardröm inatt då... Män med pilbågar kanske...

5/02/2006 11:46 fm  
Blogger eff sa...

Jo, när "folk" berättar om drömmar blir jag lite lätt ointresserad. Men du är väl knappast "folk".

Och med Freud-glasögonen på så kan jag tolka det här på åtminstone ett sätt. Men det kanske inte lämpar sig i tryck.

5/02/2006 12:40 em  
Blogger eff sa...

Och nej, det är inte snuskigt, för fan.

5/02/2006 12:57 em  
Blogger Chris sa...

säkert.

5/02/2006 1:10 em  
Blogger eff sa...

Japp.

5/02/2006 1:16 em  
Blogger Andreas sa...

Jo asså, Christina dear, Emma är sängliggande. Jättedassigt mår hon. Spyfärdig, vill spy, hela tiden. Men hon är opererad, fysiskt oförmögen att få upp nåt. Föreställ dig själv hur kul det är att må så dåligt och behöva kräkas, alla reflexer, allt, men det kommer inget.

Vad är skillnaden? Tja, att illamåendet inte går över för att du inte blir av med skiten. Så då vill kroppen kräkas igen, och igen. Och igen.

Inte coolt alls helt enkelt.

Typ som en riktigt grym mardröm. Fast på riktigt.

Och jag mår finfint. Känns nästan taskigt..

5/02/2006 2:21 em  
Blogger Chris sa...

opererad så att man inte kan kräkas, det låter lite farligt nästan. hoppas att det blir bättre så snart som möjligt. skickar värme och kopp the.

löve.

5/02/2006 2:35 em  
Blogger Andreas sa...

Det är nåt med magmunnen eller nåt sånt. Känner jag henne rätt kommer det komma ett inlägg om det när hon är på fötter... ;)

5/02/2006 3:09 em  
Anonymous Anonym sa...

älskling, det är nog bäst att du kommer hem till big mama igen och sover.

5/03/2006 3:06 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida