söndag, april 09, 2006

No more depp, mr (miss)

Det har varit lite deppigt och svårt i veckan. Helgen däremot har varit bra och från och med nu är det förbud på följande:

  • låtar med trasiga minnen till
  • låtar med självmordstema
  • låtar av Jeff Buckley
  • låtar av Antony and the Johnsons
  • hela Time out of Mind-plattan
  • all fado
  • alla andra låtar i min skivsamling

Det som är tillåtet kan till exempel vara:

  • valfri artist som knarkat ihjäl sig vid 27 års ålder
  • allt på Blues Brothers-soundtracket
  • allt med Joe Tex
  • allt med umpa umpa-komp
  • typ alla band som börjar på "the" (-plan, -clash, -coral, -hives*)
  • O helga natt

Ja, det var det. Nu ska jag ladda mp3-spelaren med all min lagliga musik.

Kärlek.

*Jag har en crush på Ylande Pelle. Såklart. Det fanns en minimal chans att jag hade kunnat få gå på bilsalongen med, eller iaf i samma sällskap som, honom i fredags. Icke. Min kärlek är obesvarad. I'm howlin' alone.

6 kommentarer:

Blogger Grus sa...

Skönt att du täcker upp favvisarna The Doors dubbelt. Och The Clash? Det finns hopp ;)

4/09/2006 4:57 em  
Anonymous Anonym sa...

I´m on your side, gal.

4/10/2006 9:23 fm  
Blogger Chris sa...

tack, det är fint att veta. jag har jobbat idag och varit glad glad glad. kunderna är ju galna i huve, men jag var glad ändå.

4/10/2006 5:02 em  
Blogger Kaptenen sa...

Du borde lyssna på det finska bandet Eläkeläiset. Det är umpa umpa.

4/10/2006 11:48 em  
Blogger Liza sa...

Åhh nej - inte Howlin' Pelle - jag dör!!!

Kuriosa: Min brorson heter Pelle Almqvist och när den ylande Pelle blev vald till Sveriges sexigaste eller ngt linande och fanns på löp trodde min kompis att det var brorsonen som åsyftades (varför hon nu trodde det?).

4/11/2006 12:47 em  
Blogger Chris sa...

liza baby, vad är det för fel på howlin' p nudå? ba för att han inte är lika snygg som du? var inte avundsjuk finaste ;o)

4/11/2006 1:09 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida