söndag, mars 05, 2006

Minnen

Klockan tre inatt var jag helt säker på att jag hade kommit på den bästa första meningen någonsin. Till en historia, till min evinnerliga text som bara är en lång början. Jag tog en klunk vatten och skrev inte ned den. Inte. Nej. Jag har glömt den. Glömt. Den. Nu lyssnar jag på en playlist med Nina Simone, Norah Jones och Lauryn Hills akustiska och har alltså glömt den. Min framtid hängde på klockan tre inatt och nu är det redan nio på morgonen. Bäst för alla vore det väl om jag bara satte mig vid mitt matbord (som jag har stulit, men det tar jag en annan gång) och läser i den tjocka boken som fårmigattgråta hela dagen så att jag klarar den här tentan.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

jag ska köpa en sån där astronautpenna så att du kan skriva uppochner i sängen. det måste varje aspirerande skribent ha. man kommer ju på de bästa ideérna i sängen... hrm...

3/05/2006 12:09 em  
Anonymous Anonym sa...

visste du förresten att amerikanerna spenderade miljontals dollar på att utveckla en penna som man kunde skriva med i rymden. dvs som klarade tyngdlöshet, då bläcket inte dras nedåt automatiskt.

3/05/2006 12:11 em  
Anonymous Anonym sa...

ryssarna däremot spenderade 0 kronor och använde istället blyerts...

3/05/2006 12:14 em  
Blogger Chris sa...

bebe, vi åker till moskva.

3/05/2006 12:16 em  
Blogger Chris sa...

svarar i holmskans ställe: fröken är inte inblandad i lundakarnevalen. det skulle i så fall vara årets bubblare. men jag känner henne, och hon spexar bara i sthlm. typ. löve.

3/05/2006 3:31 em  
Blogger Chris sa...

ja ser man på! jag ska genast fråga holmskan om det är så att hon frilansar som karnevalare när hon inte jobbar som hipp och upptagen konsult.

3/05/2006 4:32 em  
Anonymous Anonym sa...

saken är faktiskt den att jag var inte inblandad i lundakarnevalen som d redan påpekat. i själva verket så var jag inte så studentikos under min studietid, inte alls faktiskt om sanningen ska fram dessutom utspelades den på lagom avstånd från skåne, dvs jävligt långt därifrån. hängde dock på en del av teknis tentapubar där testosterondimman låg tjock. det räckte..

min karriär som frilansande skribent börjar och slutar ungefär med mina syrliga och ibland insiktsfulla (om detta tvistar de lärde, men iaf ur min synvinkel) kommentarer i den här och andras bloggar, vilka jag glatt klampar runt i.

historien om astronautpennan hör faktiskt till en av mina favoriter, och här fick jag en anledning att dra upp den igen. den tycker jag har inte bara en utan även flera intressanta poänger.

3/05/2006 11:16 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida