lördag, februari 25, 2006

Pretending's fun

Java, danskt rågbröd med ost och Ryan Adams Suicide Handbook. Det är som att vara i Alvik sommaren 2003 bakom fönstret med lönnen. Idag är det dags igen, för slag av sällan skådad art i goda, glada och berusade vänners lag. Jag är så osugen så det finns inte. Helst av allt skulle jag nog vilja stanna här inne idag, bakom jordvallen och lyssna igenom skivorna från den där sommaren. Vännerna är fina, alkoholen tung. Nej nej, jag kan låta bli för allt i världen. Tyvärr är det nog en av de där tillställningarna som man lika gärna kan hoppa över om man tänker vara nykter. Dialogen blir liksom komplett obegriplig utan något innanför västen, runda fotsulor. Ska jag ha väst? Jag funderar på slipover. Har ett urtjusigt linne från Carin Wester (kärlek till henne i evighet amen) som är aningens för stort och därför passar utmärkt att ha skjorta under. Och så slips. Låtsas vara Diane Keaton. Kanske de röda örhängena som jag blött över? Så totalt ointressant för någon att veta, nu slutar jag med detta.

3 kommentarer:

Blogger shirley sa...

carin wester- alltså koftan igår. alltså herregud jag såg för fet ut trots att det blev tjugofemmor i jeans. men vad fin. då jävla fin. turkosa knappar.*ångest*

2/25/2006 10:37 fm  
Blogger eff sa...

Klarar du av att bära slips, så gör det. Flickor i slips är riktigt trevligt, måste jag säga. Men långt ifrån alla flickor klarar av att bära upp slips. Har jag fått för mig.

Slipover...Rippe...förlåt.

2/25/2006 12:25 em  
Blogger Ms.Take sa...

Slips är fina saker - och skall man blöda över örhängen är det ju svårt att välja en bättre färg än röda.

2/25/2006 9:05 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida