måndag, februari 06, 2006

Förlåt

Idag har jag varit mitt sämsta jag. Spår av människoförakt, oriktat hat, tristess och irritation i samma gryta. Jag är verkligen ful sådana här dagar. När jag gick till hyttan för att köpa näsdukar blev jag skitförbannad för att huset mitt emot fortfarande är pyntat med blåa ljusslingor sen jul. Smaklöst förvisso, men människa, var en människa. Förutom lambi näsdukar köpte jag:

röda linser
kaffe
yoghurt
mjölkdryck
schampoo (ha, som om det skulle hjälpa)
och coloritsoja

Nu måste jag försöka be om ursäkt för mig själv resten av kvällen och hoppas att jag har kommit ur deppsvackan till imorgon. Det finns problem och det finns självskapade problem. Jag gick upp och var trött, hamnade bredvid den anarkistiska demagogen på tåget, gick i motsnö, blev sur, anklagade alla jag mötte, bestämde mig för hur enastående jag själv är, kom på att det inte är sant och blev ännu argare på stackars allt. Anfall är inte bästa försvar. Älska mig. Trösta mig.

4 kommentarer:

Blogger eff sa...

Nu tror jag mig kunna gissa mig till i vilket studentkvarter du bor... Kan ju dock ha tokfel, eftersom de där ljusslingorna tycks vara lika populärt som herpes nuförtiden.

Men som sagt. Krya på dig. Prova att göra snöänglar, vetja. Puss på pannan.

2/06/2006 8:48 em  
Blogger Chris sa...

pussar emottagna med rodnade kinder och så. eller jag skulle rodna, om jag hade lite kvinnligt vett. de blå slingorna ÄR fula, right? så nu är man inringad...

2/06/2006 9:36 em  
Blogger Chris sa...

kan vi deportera dem till gulag (ceriselag?), snälla, snälla?

2/06/2006 9:48 em  
Blogger eff sa...

Blåa slingor som julprydnad är fult, ja. Men värt viss aktning om det är ett fullt genomtänkt alinjärt pynt.

Priset tas dock av ceriserosa slingor. Röd ton men ändå så oerhört fel. Folk med färgblindhet borde inte få köpa ljusslingor alls.

2/06/2006 9:49 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida