fredag, januari 20, 2006

Mer darwinism

En val har påträffats i Themsen, för första gången på över ett hundra år. En val. En hel jävla val, mitt i London. Going for the crown jewels, ey? Man undrar lite hur det kan ha gått till, hur arten kan ha överlevt med så kass orienteringsförmåga. Ibland strandar massor av valar på samma strand, samtidigt. Om du är en tjugo meter hög varelse, vänd när du bottnar god damn it! Bara gör det, och när Greenpeace har bogserat bort dig från stranden ska du inte göra en u-sväng och sikta på samma mål igen.

6 kommentarer:

Blogger eff sa...

Jag är övertygad om att när en val strandar igen efter att ha blivit räddad av Greenpeace är det ett sätt att säga "gå och krama ett träd, för fan". Tror bestämt att valar är djupt ironiska och är villiga att dö på pin kiv. Ironicide.

1/20/2006 11:10 em  
Blogger shirley sa...

en gång drömde jag om att jag räddade en val. min terapeut sa att det handlade om sexuell frustration. ja bara, jaha.

1/21/2006 11:54 fm  
Blogger Chris sa...

du kan få ett nummer av mig om du vill. som i tfn-nr. till en annan terapeut...? jag har känt mig som en val många gånger. sen blev jag en krill. fast jag var aldrig en val heller.

1/21/2006 12:01 em  
Blogger shirley sa...

ja det vill ja ju gärna ha. maila mig baby.

1/21/2006 12:18 em  
Anonymous Anonym sa...

Och nu fick han/hon tydligen som vederbörande önskade. Dog ombord på båten som skulle frakta henne från sitt storstilade självmord. Man kan tänka sig att valen blev hyggligt pissed off när hon insåg att människan än en gång var i färd att överleverera i missriktad välvilja.

Att begå självmord på en flodbank i London måste vara valarnas motsvarighet till människans faiblasse för hädanfärder på hotell, gärna i Berlin, Paris eller eventuellt New York.

Glamouricide.

Östen Warnebrings avslut på hotell i San Augustin får ses som ett uttryck för begreppet att vilja men inte kunna.

Bra blogg förresten!

/M

1/22/2006 1:46 em  
Blogger Chris sa...

tack m, trevligt! lite synd var det att valskan gick och dog, för jag hade gärna sett den när jag ska utrikes i veckan. saker man vill bocka av, liksom.

1/22/2006 5:44 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida