söndag, januari 15, 2006

Bli vacker

I min nya bordeaux-färgade möbel befinner jag mig i en något prekär situation. Nej, det har inget med soffan som sådan att göra, förutom att man lätt fastnar i den och därav tänker sina tankar här. (Den är lagom spänstig och erbjuder ett fint stöd för ens lilla derrier.) Nåväl, jag har tvätt i tvättstugan. För att komma dit måste jag gå genom långa katakomber och vindlande gångar. Gamla fängelsehålor. Det bor fler derrierer i huset än min och man riskerar således att stöta ihop med någon av dem på vägen. I vanliga fall är jag inte folkskygg, men med huvudet fullt av papiljotter har jag verkligen ingen lust att visa mig. Snart måste jag förflytta tvätten från maskinen till torkskåpet och mina fåfänga försök att dölja huvudet under en scarf gav ett mer skrattretande än fagert resultat. Snart kommer man, om man har (o)turen att vara ute i samma ärende som jag, alltså att kunna skymta en liten varelse pila runt i gångarna och smita in runt dolda hörn om hon hör steg. Varför föddes jag inte med ett stort lockigt hårsvall?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida